Ako hľadať nových zákazníkov

 Klesli mi objednávky. Ako mám hľadať nových zákazníkov ?

 

V dôsledku obmedzení spôsobených núdzovými / karanténnymi opatreniami a tým aj zastavením akýchkoľvek kontraktačných workshopov, výstav, seminárov a podobne sa prenáša gro aktivít do online priestoru. Nových zákazníkov možno hľadať predovšetkým tak, že:

  • sledujeme dopyt a intuitívne vyhodnocujeme podľa aktivít na profesionálnych sociálnych sieťach. Napríklad LinkedIn je centrom výmeny názorov nie len influencerov, ale aj reálnych korporácií. Môžete sa tam angažovať v skupinových platformách podľa odvetvia, v ktorom  pôsobíte.
  • rovnako dôležité je sledovať performance tých e-shopov (platí pre retail), ktoré aktívne naďalej fungujú a snažiť sa do ich predajných kanálov (procurement, business development oddelenia) dostať s ponukou vlastných tovarov.
  • V prípade služieb – držať kontakt s existujúcimi zákazníkmi. To znamená investovať do ich udržania a pripravovať sa pozitívnymi správami na obdobie po pandémii. V prípade, že subjekt je dostupný pre odberateľov on-line, maximálne využiť nástroje e-commerce a digitálneho marketingu – topovanie webu, preferovanie ponuky na vybraných portáloch a pod.

Autor: Odborník z oblasti poradenstva malým a stredným podnikom, reštrukturalizácie, získavania finančných prostriedkov, zostavovania rozpočtu, kontroly a podávania správ.

Ďalšie články z oblasti obchod: