Dezert v Tube? To sú tradičné maškrty moderne

Z Považskej Bystrice do regálu supermarketov sa dostali produkty značky KOLATCH. O tradičných cukrovinkách vyrábaných vylepšeným spôsobom sa rozprávame s jedným zo zakladateľov Mariánom Gábikom.


Vráťme sa na začiatok. Ako vznikol váš podnikateľský nápad?

Spoločnosť sme založili dvaja – ja a kamarát Michal Brzý. V meste Púchov sme v minulosti prevádzkovali bistro a priniesli sme inovácie a chute, ktoré na lokálnom trhu chýbali. Medzi novinky patrili aj rastlinné dezerty a dezertné krémy. S narastajúcim dopytom po orieškových nátierkach sme si povedali, že by bolo zaujímavé spojiť tradičné cukrovinky a inovovať ich na základe nadobudnutých poznatkov. Vychádzali sme tak z nostalgie, ako aj zo súčasného trendu. Nakoniec sa to podarilo a vznikla produktová rada Tuba – orieškové dezertné krémy v tube.

V čom sa krémy v tube líšia od ostatných?

Naše produkty sú iné najmä v tom, že sú na trhu prvé svojho druhu. Snažíme sa na trh prinášať inovácie vo forme chutí, obalového materiálu a využitia výrobkov. Skrátka naše produkty sú vylepšené tradičné cukrovinky, pri ktorých používame prémiové suroviny a inovatívne technológie na ich spracovanie.

Krém v tube ma intenzívnu chuť. Akoby som jedla naozaj pistácie alebo čokoládu s kokosom. Čím to je?

Pri výrobkoch, pracujeme s naturálnymi ingredienciami, preto dané produkty chutia tak intenzívne. Krém v tube má vyvážený chuťový profil a sme hrdí, že sme produkty tohto typu ponúkli spotrebiteľom ako prví.

 

,,V rámci podpory z NPC, by som chcel hlavne poďakovať celému tímu v Trenčíne. Ak máme byť úprimní, ľudskosť a chuť pomáhať je neskutočná. V rámci projektu stretávame tak nápomocných a otvorených ľudí. Páči sa nám, že ak sú správni ľudia na správnom mieste, je radosť podnikať a byť prínosom spoločnosti ako celku,“ spomína Marián Gábik.

 

Marián_Martin_KOLATCH.jpgzľava Marián Gábik a Michal Brzý

 

Niektoré produkty sú dostupné v obchodných reťazcoch. Ako plánujete ďalej rozvíjať firmu?

Áno, niektoré produkty je už bežné dostať v potravinách a obchodoch, kde človek nakupuje výrobky dennej spotreby. Sme radi, že s našimi obchodnými partnermi tvoríme korektné vzťahy. V rámci vývoja pracujeme na prototypových radách výrobkov, a v obchodných aktivitách v oblasti exportu.

Okrem toho konzultujeme rôzne témy aj s expertmi z Národného podnikateľského centra. Aktuálne sa zaoberáme motiváciou kolegov, zlepšením firemnej kultúry a prijímacím riadením. Ide najmä o otázky manažmentu, riadenia a motivácie ľudí.

Dbáte aj na obal a ekológiu produktov. Predáva podľa vás obal?

Zameriavame sa na praktické a ekologické balenie. V prvom rade, je pre nás dôležitý výber obalového materiálu. My používame hliník. Čistota použitého hliníku umožňuje vďaka recyklácií získať až 75% vyrobenej tuby späť do obehu. Z vrchnáku sa dá vyrobiť plast pre automobilový priemysel a z hliníku neobmedzené množstvo výrobkov, napríklad aj telo telefónu či lietadlo.

Obal určite predáva, je to jedna z mála možností, ako sa na prvý dojem odlíšiť od konkurencie.

Na webstránke uvádzate zodpovedný prístup v podnikaní. Čo to v praxi znamená?

Našu spoločnosť tvorí skvelý tím ľudí, snažíme sa aby boli adekvátne odmenení za ich prínos, pokračujeme recykláciou odpadu na všetkých úrovniach, od kancelárií až po výrobu. V neposlednom rade, je to výber obalových materiálov s čo najmenším dopadom na našu planétu.

Najkrajšia spomienka na začiatky podnikania je...

Spomienok je skutočne mnoho. V gastro biznise, to boli emócie nadšenia spojené s udržateľnosťou prevádzky s rastlinným portfóliom na relatívne malom trhu. Pri výrobe produktovej rady TUBA, to sú skvele investované peniaze do vývoja produktov a pochopenie potrieb našich zákazníkov. Práve naladenie sa na spoločnú vlnu so zákazníkmi nás ešte viac povzbudilo a posúvalo vpred.  

Viktória Kiripolská

Foto: Archív KOLATCH