Výchova a vzdelávanie sú témy, ktoré čitateľov oslovujú

V roku 2013 založila ZUZANA GRÁNSKA portál Eduworld.sk, pretože mala pocit, že témam výchovy, vzdelávania a sebarozvoja sa u nás málo venujeme. Záujem čitateľov ju utvrdil v tom, že sa vybrala správnou cestou. Aj s pomocou SBA a konzultáciám na mieru sa posúva stále k vyšším číslam.   

„Keď sa mi narodil syn, ešte významnejšie som si uvedomila, ako veľmi sú tieto témy u nás podceňované. Často sa používajú v predvolebnom boji, aby politici zaujali verejnosť, ale po voľbách sa vzdelávanie znova dostáva na okraj záujmu. Portál Eduworld som založila s cieľom pokryť zodpovednejšie a intenzívnejšie túto oblasť na slovenskom trhu a osloviť ľudí, ktorých táto téma zaujíma.“

Už prvé mesiace fungovania potvrdili, že sa vybrala správnou cestou a o takýto obsah je na Slovensku záujem. A súčasná návštevnosť milión zobrazení mesačne je toho tiež dôkazom.

Podľa Zuzany musia byť vzdelávanie a výchova témy, ktoré budú skutočnou prioritou spoločnosti i politikov. Slovenské školstvo potrebuje rozsiahlu reformu zo strany politikov a odborníkov, ale aj podporu a pochopenie potrebných zmien zo strany verejnosti.

„Chceme, aby sa o vzdelávaní, výchove a sebarozvoji hovorilo viac. My v redakcii sa o to snažíme každý deň. Hľadáme inšpiratívne príklady doma i v zahraničí. Píšeme články, pripravujeme podcasty, televízne debaty s odborníkmi, snažíme sa vybudovať u čitateľov pozitívny vzťah k celoživotnému vzdelávaniu, vydávame populárno-náučné knihy pre rodičov. Lebo mnoho zmien nie je len o veľkých reformách, ale aj o pozitívnom prístupe či drobných každodenných skutkoch, ktoré sa každý jeden z nás rozhodne robiť vo svojich domovoch či školských triedach.“

Obsah portálu tvoria učitelia, psychológovia i novinári. Čitatelia na portáli nájdu magazín s článkami, videá, podcasty, alebo blogy čitateľov.

uUJ65FbY.jpeg

Spolupráca s SBA

„O možnostiach získať poradenstvo a konzultácie zdarma som sa dozvedela od priateľa, ktorý má tiež internetový portál a využil služby poradenstva v minulosti. Využili sme krátkodobé – 10 hodín, aj dlhodobé poradenstvo – 80 hodín.“

 

Akú tému ste riešili? „Pri krátkodobom sme sa zamerali na poradenstvo a následnú implementáciu Google Analytics 4 . Náš portál síce stále rastie, ale jeho potenciál rastu je vyšší a možno ho dosiahnuť aj lepšou prácou s dátami, ktoré v aktuálnom Google Analytics nie sú dostupné a nedokážeme ich potrebným spôsobom detailne vyhodnocovať. Dlhodobé poradenstvo bolo zamerané na SEO. V roku 2021 sme realizovali komplexný redizajn portálu a SEO bola posledná, no veľmi dôležitá vec, ktorú sme potrebovali riešiť s odborníkmi. Vysoké pozície vo výsledkoch vyhľadávania Google sú pre nás kľúčové. Vďaka expertovi sme odstránili chyby a implementovali navrhované zlepšenia.“

„Podarilo sa nám dostať kvalitných lektorov z top digitálnych agentúr na Slovensku. Hoci ma témy SEO a Google Analytics zaujímajú, veľa o nich aj viem,  nemám šancu ísť tak do hĺbky ako experti, ktorí robia na desiatkach projektov doma i v zahraničí. Ich skúsenosti sú nenahraditeľné. Tieto konzultácie boli preto pre nás veľmi užitočné. A sme si istí, že vďaka ich radám a analýzam v blízkej budúcnosti uvidíme pozitívne výsledky zapracovaných zmien,“ dodáva Zuzana Gránska.

Prokop Slováček

Video a foto: Marek Baláž a Eduworld.sk

Q8OcKn9U.jpeg