Nástupníctvo v rodinných firmách – ako začať

Generácia podnikateľov, ktorí založili firmy v deväťdesiatych rokoch, ich postupne odovzdáva svojim potomkom a aktuálne čelí výzvam, ktoré rozhodnú o budúcnosti ich firiem.

Podľa Európskej komisie rodinné firmy tvoria viac ako 60% z celkového počtu firiem v Európe. Aj napriek tomu, že sa rodinné firmy významnou časťou podieľajú na tvorbe HDP členských štátov a zamestnávajú značnú časť obyvateľstva, ich unikátnym problémom sa ešte stále nevenuje dostatočná pozornosť. Plánovanie nástupníctva, teda postupné odovzdávanie rodinnej firmy ďalšej generácii, je jednou z týchto špecifických tém. 

Rozhodnúť sa, kto prevezme žezlo rodinnej firmy je komplexný a časovo náročný proces. Napriek tomu z rôznych prieskumov vyplýva, že väčšina firiem začína s nástupníckym procesom príliš neskoro. A to je jeden z hlavných dôvodov, prečo viac ako 70% rodinných firiem nezvládne prechod manažmentu firmy a transfer majetku zo zakladateľa na ďalšieho rodinného príslušníka (na 2. generáciu).

Rozhodli sme sa preto vydať publikáciu, ktorej cieľom je zdieľať skúsenosti a praktické tipy a pomôcť rodinným firmám vyhnúť sa zbytočným chybám, ktoré sa môžu podpísať pod rozpad firmy či rodiny.


Rodinné podnikanie v RTVS 3

Čo robiť, pre úspešné zvládnutie generačnej výmeny? Aké sú najväčšie nástrahy rodinného podnikania? Akú rolu by mal v rámci generačnej výmeny zohrávať štát? Na tieto, ale aj ďalšie otázky priniesol pohľad Ján Solík, prezident Združenia podnikateľov Slovenska v relácii Klub na RTVS 3 o rodinnom podnikaní.

Reláciu môžete sledovať tu: https://www.rtvs.sk/embed/archive/17008/353217#0


PO KLIKNUTÍ NA OBRÁZOK SI MÔŽETE BROŽÚRKU STIAHNUŤ
foto RP.png