V nitrianskom Trade Pointe poskytli stovkám klientov vyše 13-tisíc hodín individuálneho poradenstva

Prítomnosť pobočky priamo v regióne ocenili lektori aj samotní podnikatelia.

Široké spektrum bezplatných služieb mohli malé a stredné podniky (MSP) využívať počas trvania národného projektu Podpora internacionalizácie MSP priamo v regiónoch. V rámci projektu, ktorý sa aj prostredníctvom SBA realizoval od roku 2017 a ktorý koncom aktuálneho roka končí, fungoval aj regionálny Trade Point v Nitre.

Najväčší prínos

„Skutočnosť, že sme ako zástupcovia agentúry boli prítomní priamo v regiónoch, sa ukázala ako najväčší prínos. Rovnako to vnímali aj klienti. Ak mali nejaký problém, napríklad so správnym podaním žiadosti či registráciou na podujatie, vedeli sa zastaviť priamo u nás, kde sme im poskytli všetko potrebné. To využívali najmä živnostníci,“ konštatuje regionálny odborný koordinátor pre Nitriansky kraj Dávid Šmatlák. Veľkou pomocou sa fungovanie stredísk v siedmich krajských mestách ukázalo aj počas koronakrízy.

Efektívne riešenia

Za šesť rokov fungovania projektu prežili aj zamestnanci v Nitre s klientmi viacero príbehov. „Ťažko vybrať len jeden. Tešilo nás, keď sme jednej podnikateľke počas informačného seminára vysvetlili výhody iných metód platobných brán. Ešte počas prestávky volala do firmy, kde potom spoločne implementovali nové, efektívnejšie, riešenie,“ vraví Šmatlák.

Zamestnanci nitrianskej pobočky ocenili aj fakt, že slovenské MSP nestrácajú chuť meniť veci k lepšiemu. „Je fajn, že podnikatelia nerozmýšľajú nad odchodom zo Slovenska. Naopak, snažia sa budovať si zázemie podpory pre spoločnosť. Veľká časť z nich by nejakú formu podpory MSP ocenila aj do budúcnosti,“ želá si Šmatlák.

Bohatá forma podpory

Aj keď aj nitrianskemu Trade Pointu dalo tiež chvíľu zabrať vybudovať povedomie o aktivitách SBA, dobrá vec sa napokon podarila. „Mnohí podnikatelia boli často aj zaskočení, koľko rôznych služieb im v rámci projektu dokážeme poskytnúť,“ tešil sa Šmatlák.

Od začiatku sme v rámci projektu Podpora internacionalizácie MSP poskytli služby 2202 jedinečným klientom, z toho v nitrianskej pobočke ich bolo 334, v rámci 519 využitých služieb. Klienti Nitrianskeho kraja strávili na seminároch desiatky hodín, využili vyše 13-tisíc hodín individuálnych poradenstiev.

Témou poradenstiev okrem iných bola aj podpora využívania nástrojov elektronického podnikania, ktorého význam v posledných rokoch rapídne vzrástol. Snahou aj nitrianskeho Trade Pointu zostávalo zlepšiť podporu internacionalizácie našich podnikov.

loga-OPII,-MD-SR-a-MH-SR-(SK)-farba.jpg