Ako zviditeľniť svoju firmu napríklad aj v Japonsku?

Inšpirujte sa príbehom úspešnej slovenskej firmy Max Sport s.r.o., ktorá vyrába proteínové tyčinky a výživové doplnky pre širokú športujúcu verejnosť, a rozšírte aj vy svoje možnosti pri expanzii do zahraničia. S Enterprise Europe Network (EEN) je táto cesta o čosi jednoduchšia.

Naše cesty sa stretli, keď firma Max Sport s.r.o. prejavila záujem o služby Slovak Business Agency ako aj informácie o medzinárodnej sieti na podporu podnikania Enterprise Europe Network. Z osobného stretnutia vyplynulo, že firma je vhodným adeptom na vloženie profilu do medzinárodnej databázy EEN („Partnering Opportunities Database“), nakoľko ich prioritou bolo a je vyhľadávanie nových obchodných partnerov v zahraničí, rozširovanie distribučných sietí a medzinárodných obchodných kanálov. Prostredníctvom databázy im stále aktívne vyhľadávame a posielame ponuky zahraničných firiem podľa ich špecifických požiadaviek na spoluprácu, z jednej takej sa už podarilo uzatvorenie nového medzinárodného kontraktu v Poľsku.

„Máme výbornú skúsenosť s SBA, kde sme boli osobne preskúmať naše možnosti, následne nápomocná a ochotná komunikácia od vás, všetko prebehlo super.“ Marek Záškvara, Export Business Development Manager, Max Sport s.r.o.

Pri databáze sa teda naša spolupráca neskončila. Firmu sme pravidelne informovali o aktuálnych matchmakingových podujatiach EEN, konferenciách či podnikateľských misiách. Keď prišla príležitosť zúčastniť sa na podnikateľskej misii v Japonsku, nezaváhali a príležitosti sa ihneď chopili. Firme sme asistovali pri komunikácii s organizátormi, zisťovali sme podmienky registrácie, kritériá pre uchádzačov, či podmienky na získanie finančného grantu vo výške 1200 EUR. Po registrácii prebehlo krátke výberové konanie a úspešný Max Sport s.r.o. bol jednou nohou v Japonsku, boli vybraní a získali aj finančný grant ako jediní zo Slovenska. Pôvodne malo ísť o 2-týždňový program v Tokiu, ale kvôli koronakríze sa toto podujatie zmenilo na 3-týždňový online vzdelávací program. Tento fakt však firmu neodradil a aj napriek tomu sa aktívne zúčastnili na programe.

Ako hodnotí účasť na vzdelávacom programe „Get ready for Japan 2020“ Tomáš Slezák, Senior Export Business Development Manager, Max Sport s.r.o.?

„Get ready for Japan 2020“. Program bol veľmi intenzívny, vyše 3 týždňov s doobedným programom, viac ako 9 lekcií, 2 semináre a viacero workshopov s japonskými podnikateľmi, kde sme si vymieňali názory ako podnikať v EÚ a v Japonsku. Prednášali veľmi zaujímavé osobnosti či už z vládneho alebo podnikateľského prostredia. Určite môžem odporúčať aj ďalším uchádzačom, škoda, že sa nedalo osobne stretnúť s partnermi alebo s prednášajúcimi. Japonská kultúra je veľmi kontaktná, veľa vrcholných predstaviteľov spoločností ešte nezmenilo štýl zmýšľania a neprispôsobilo sa stretávaniu sa cez online meetingy. Ak by bola možnosť o rok vycestovať na tento program znovu, určite by som túto výzvu prijal. Ďakujem za možnosť zúčastniť sa programu.“ Tomáš Slezák navyše dodal, že ak budú podobné misie v ďalších krajinách, veľmi rád sa zase prihlási.

Max Sport s.r.o. a ľudia, ktorí za touto značkou stoja sú dôkazom toho, že ak sa chce, cesta sa vždy nájde. Služby na pomoc podnikania sú tu aj pre vás, tak prečo ich nevyužiť? Spojte sa s nami na een@sbagency.sk a spolu vymyslíme, ako môžete ponuku EEN najlepšie využiť aj vy.

Viac o vzniku firmy Max Sport s.r.o., o ich úspechoch, skúsenostiach, ako aj o ich produktoch sa môžete dočítať v zaujímavom rozhovore s marketérom firmy, Petrom Kulichom v časopise inBiznis.

IMG-20191008-WA0000.jpg male logo.jpg