Katarína Rosenzweigová: Verím, že všetko sa na dobré obráti

Hračkárstvo a dizajnový obchodík Bubliboom vznikol pred šiestimi rokmi na žilinskom Bulvári. Stoja za ním Katarína Rosenzweigová a Roman Petro. O trendoch v hračkách, zatvorenom obchode počas najväčšej sezóny či skúsenostiach s Národným podnikateľským centrom prezradí v rozhovore Katarína.


Rozhovor robíme v predvianočnom čase. Čo pre vás Vianoce znamenajú a ako ich trávite?

Hoci to bude znieť ako najošúchanejšie klišé, Vianoce sú pre mňa čas spomalenia, výdychu a nádychu po hektickom období, chvíle s najbližšími a veľa času stráveného v prírode. Naše Vianoce sú naozaj tradičné, v rodinnom kruhu. Spájame zvyky oboch našich rodín. Štedrý deň však netrávime len prípravou na večer - chodíme do lesa, na lyže, pozeráme rozprávky.

Váš koncept sa líši od väčšiny hračkárstiev na trhu. V čom ste iný?

Rodinný biznis robíme úprimne a s láskou. A to je asi cítiť hneď pri vstupe do obchodu. Každý jeden produkt, ktorý u nás nájdete sme vybrali sami. Prešiel nám pod rukami a stojíme za ním. Hračky i oblečenie prioritne vyhľadávame od lokálnych výrobcov. Podporujeme tvorcov, ktorým nie je cudzia ohľaduplnosť k našej planéte, ktorí dodržiavajú etické pracovné podmienky.

Samozrejme veľmi nám v tom pomáha celý náš tím. Už pri otvorení Bubliboomu sme zaujali krásnym, drevom voňajúcim interiérom. Ten sme si vytvorili sami, vlastnými rukami. Zrealizovali sme do bodky návrh našej šikovnej architektky Katky Kupčákovej Luciakovej. Veľkorysý priestor s drevenými domčekmi a veľký sklenený výklad zaručene dokáže dovnútra vtiahnuť aj náhodne okoloidúcich.

S expertom Národného podnikateľského centra ste riešila marketing a manažment firmy. Ako vás získané poradenstvo ovplyvnilo?

Počas konzultácii pre oblasť manažmentu sme sa zaoberali analýzou firmy. Riešili sme, ako máme nastavené procesy, personálnu politiku, finančné plánovanie. Intenzívne sme prebrali aj tému leadershipu a jej rôzne oblasti, ako emócie, vízie, riadenie ľudí. Konzultácie ma previedli praktickým riešením jednotlivých tém a ich priamou aplikáciou vo firme.

Marketingové konzultácie zas začali podrobnou analýzou stavu marketingovej činnosti vo firme. Nasledoval zoznam tém konzultácii. Snažila som sa ich v čo najvyššej miere hneď aplikovať, resp. pripraviť podklady k tomu, aby sa mohli zapracovať čo najskôr do praxe a to najmä v online sfére Bubliboomu.

 

Poradenstvo v NPC mi ukázalo nový pohľad na vedenie firmy, získala som cenné informácie, naštartovalo ma to k menším aj väčším zmenám v systéme firmy. Obidve konzultantky a ich poradenstvo boli veľmi profesionálne. Spoluprácu aj samotné poradenstvo by som odporúčala každému podnikateľovi/majiteľovi firmy.

DSC_4196_orez.jpgFoto: Archív Bubliboom

 

Vnímate trendy v hračkách? Aké sú tie súčasné?

Stále je záujem o tradičné drevené hračky ako sú kocky, vláčiky. U nás sa záujmu tešia edukatívne, motoriku a intelekt rozvíjajúce hračky, kartové hry a tvorivé sady pre najmenšie deti aj školákov. V ponuke máme hračky, ktoré úspešne predávame už niekoľko rokov. Od našich zákazníkov máme často spätnú väzbu, vieme tak, že deti z nich majú radosť a naozaj im sadli.

Je badať rozdiel medzi slovenským a zahraničnými dizajnérmi?

Drevená hračka má zaujímavú tradíciu predovšetkým v rámci ľudovej výroby. Ale aj súčasní slovenskí produktoví dizajnéri robia nádhernú prácu. Vznikajú krásne hračky, väčšinou v malých (často rodinných) podnikoch, často manažovaných samotným dizajnérom. Najvážnejší problém je etablovať sa na domácom trhu. Často sú brzdení finančnými limitmi pri výrobe, ovplyvňuje to finálnu cenu výrobku. Možno chýba aj nám domácim predajcom viac entuziazmu ponúkať ich.

Protipólom je tzv. "ázijská výroba", ktorá nie je vo všeobecnosti až tak nekvalitná ako kedysi. Už nevyrábajú hračky len z plastu a textilu, produkujú aj pre mnohé kvalitné európske značky. Ich cena je však pre bežného spotrebiteľa prijateľnejšia.

V najväčšej sezóne zostal váš obchodík zatvorený. Aký dopad to ma na váš biznis?

Obrovský. Obdobie, ktoré je pre náš biznis ekonomicky najdôležitejšie a my sme ostali "primrznutí" z dôvodu nastavených opatrení. V tejto chvíli je to to zmes negatívnych emócií, čo vo mne prevláda. Verím, že bude lepšie...

Čo vás v tomto období podržalo?

Znie to možno idealisticky až rozprávkovo. Presvedčenie, že všetko sa na dobré obráti. Človek aj v tom náročnejšom období dokáže zapnúť myseľ a vnímať veci v tom lepšom svetle. Na druhej strane, podržali nás aj naši zákazníci, objednávky cez eshop, ich úsmev a povzbudenia pri osobnom vyzdvihnutí objednávky či na sociálnych sieťach.

Autor: Viktória Kiripolská