Zaujíma vás ako fungujú bezdrôtové meteorologické stanice alebo inteligentné žiarovky? Na tomto workshope pod vedením skúseného lektora skonštruujete svoje vlastné IoT (internet vecí) zariadenie, ktoré bude prostredníctvom WiFi siete komunikovať s vaším mobilným telefónom.
V prostredí Arduino budeme programovať modul ESP8266, ktorý spôsobil revolúciu vo svete IoT vzhľadom na svoju nízku cenu, malé rozmery, integrovaný WiFi modul a vysoký výpočtový výkon. Dnes ho nájdeme v inteligentných žiarovkách alebo telefónom ovládaných zásuvkách a iných, často podomácky skonštruovaných zariadeniach, ktoré komunikujú cez internet.
Aby sme vnikli do tajov programovania, najprv skúsime naprogramovať program pre ovládanie LED pásika. Ten bude zložený z ôsmich adresovateľných LED diód s označením WS2812. To nám umožní každej dióde nezávisle nastaviť farbu. Po statických vzoroch skúsime LED pásik rozanimovať, aby sme pochopili ako fungujú cykly s príkazom for a ako vytvoriť dojem pohybu. Ďalšou úlohou bude pripojenie digitálneho teplomera kombinovaného s vlhkomerom DHT22. Workshop je určený pre úplných začiatočníkov bez skúseností s programovaním alebo konštrukcie elektrických zariadení.
Po tomto workshope bude nasledovať na druhý deň pokračovanie DIY: Meteostanica II.
KEDY?
Workshop sa uskutoční v stredu 17. augusta 2022 v čase od 16:30 do 20:30 hod.
KDE?
V priestoroch tvorivej dielne Creative Point
Slovak Business Agency - Národné podnikateľské centrum
Karadžičova 2 - Twin City Blok A
811 09 Bratislava
NEZABUDNITE SI PRINIESŤ:
- vlastný notebook s myškou,
- nainštalovanú anglickú klávesnicu,
- nainštalovaný program Arduino
- nainštalovanú podporu pre ESP8266
- skontrolujte na klávesnici, či viete nájsť všetky zátvorky a interpunkciu
- ak nemáte na notebooku štandardné USB porty, treba si priniesť vlastný USB micro kábel,
- kreativitu a dobrú náladu :)
PRAVIDLÁ PRIHLASOVANIA NA WORKSHOP:
MAX. POČET ÚČASTNÍKOV WORKSHOPU JE LIMITOVANÝ!
Účasť je bezplatná.
Dovoľujeme si vás upozorniť, že v prípade veľkého počtu záujemcov o podujatie, môžeme uprednostniť nových žiadateľov, ktorí doposiaľ nemali možnosť čerpať ponúkanú bezplatnú službu. V takomto prípade, vás o tom budeme individuálne informovať.
V prípade akýchkoľvek otázok nás kontaktujte cez email creativepoint@npc.sk
Tešíme sa na Vás!
Workshopy, ako pravidelná forma skupinového poradenstva „Technické utorky“, sa organizujú v rámci Národného projektu NPC II – BA kraj / Kód projektu ITMS2014+ 313041I861.
PODMIENKY:
Účastník musí byť fyzická osoba – nepodnikateľ s trvalým pobytom v Bratislavskom kraji.
*Výnimku spomedzi fyzických osôb – nepodnikateľov tvoria cudzí štátni príslušníci, ktorí sa preukážu potvrdením / záznamom o prechodnom pobyte na území Bratislavského samosprávneho kraja alebo študenti s trvalým bydliskom mimo územia BSK, ktorí sa preukážu platným potvrdením o dennom štúdiu na niektorej z univerzít / vysokých škôl / stredných škôl sídliacich a pôsobiacich na území Bratislavského samosprávneho kraja.
ALEBO
Účastník musí byť podnikateľ
- právnická osoba alebo fyzická osoba, ktorá je podnikateľom v zmysle ustanovenia § 2 ods. 2 písm. a), b), c) zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov, založenou a existujúcou podľa práva Slovenskej republiky;
- spĺňa definíciu malého a stredného podniku;
- má sídlo v Bratislavskom samosprávnom kraji;
- je podnikom podľa článku 107 ods. 1 Zmluvy o fungovaní EÚ, pričom podnikom v zmysle uvedeného je každý subjekt vykonávajúci hospodársku činnosť bez ohľadu na svoje právne postavenie a spôsob financovania; Za jeden podnikateľský subjekt môžu byť prihlásené a zúčastniť sa podujatia až tri osoby, ktorých mená sa uvedú v prihláške (žiadosti).
Prečo iba Bratislavský kraj?
Technické utorky sa realizujú v rámci Národného projektu NPC II – BA kraj, Hlavná aktivita č. 1 - Národné Podnikateľské Centrum v BSK, a to v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (pôvodne Operačný program Výskum a inovácie), Prioritná os 12: Rozvoj konkurencieschopných MSP v Bratislavskom kraji, spolufinancovaného Európskym fondom regionálneho rozvoja, v rámci podaktivity 1.6 Creative Point.