Keď sa cestovný ruch zastavil, prišli s novým biznis nápadom

Keď koronakríza začala, verili, že to bude záležitosť jedného, maximálne dvoch mesiacov. Neskôr sa ukázalo, že jej trvanie a celkové následky budú dlhodobé. V práci boli v každodennom zabehnutom režime a keď sa cestovný zrazu ruch zastavil, museli začať hľadať nové biznis alternatívy.

Ste športová cestovná kancelária, posledné mesiace museli byť pre vás veľkou biznis skúškou. Pretransformovali ste váš biznis plán?

Hoci  nám koronakríza vzala ten krásny pocit, ktorý máme vždy keď dostaneme referenciu od klientov, dala nám však priestor na nové nápady. Zistili sme, že pokiaľ má človek vôľu, čas a podnikateľského ducha môže pretaviť svoje nápady na nový biznis model. Využili sme kolegove 7-miestne auto a začali sme prepravovať ľudí. V tom čase som sa zúčastnil školení Národného podnikateľského centra, kde som sa naučil vytvoriť webstránku.  Vytvoril som jednoduchý web Transfernaletisko.sk, na ktorom ponúkame odvozy a vyzdvihnutia z letísk, prípadne na iné akcie.

Okrem toho sme ešte počas fungovania cestovnej kancelárie prišli s nápadom obdarovať našich klientov tričkami zo zájazdov. Vždy to však ostalo len pri nápade. Napokon sme sa v lete rozhodli, že vytvoríme ďalší web Futbalovedarceky.sk kde budeme okrem vlastných tematických tričiek, mikín, suvenírov ponúkať aj oficiálne produkty futbalových klubov. Do firmy sme nakúpili potrebné stroje a produkty si vyrábame sami. Oblečenie a suveníry ponúkame pod vlastnou značkou [PITČ] z anglického slova pitch, čo znamená ihrisko. Už za prvý týždeň sme zaznamenali 20 objednávok a veríme, že toto číslo bude rásť.

Aké podnikateľské skúsenosti si zatiaľ odnášate z tohto krízového obdobia ?

Doteraz sme podnikali v oblasti služieb. S príchodom pandémie sme sa museli pretransformovať do online a začať  podnikať v pre nás nepoznanom svete  e-shopov. Na Slovensku sú ich tisíce a preto nebolo ľahké nájsť dieru na trhu. Myslím, že sa nám to nakoniec podarilo. Samozrejme k e-shopu patria ďalšie dôležité veci ako výroba, logistika, skladové zásoby, marketing. Niektoré z nich sú pre nás výzvou a učíme sa ich za pochodu.

 

V období krízy nám pomohlo bezplatné poradenstvo od experta, s ktorým sme konzultovali biznis model, uvádza Richard Szűcs, CEO.

nasa-znacka-tricko.jpgZdroj: futbalovedarceky.sk

 

Počas individuálneho poradenstva sme riešili tému posilnenie konkurencieschopnosti MSP vo fáze rozvoja. Expert nám výrazne pomohol pri budovaní nového biznis modelu a dodal dostatočné sebavedomie na spustenie e-shopu Futbalovedarceky.sk.

S kolegom sme sa zúčastnili aj online podujatia ohľadne financií v koronakríze. Podujatie nám pomohlo urobiť potrebné škrty vo financiách na to, aby dopad pandémie nebol taký katastrofický pre našu cestovnú kanceláriu.

V tejto situácii ste sa stali zároveň krízovom manažérom. Akú radu by ste dali podnikateľom, ktorí sa nachádzajú v podobnej situácii?

Dôležité je nezaspať na vavrínoch a nebáť sa zmeny. Takmer každý podnikateľ má nápady, ktoré nikdy nepretavil do reálneho produktu alebo služby. Teraz je ten vhodný čas.


Cestovná kancelária Futbalovysen.sk vznikla v roku 2012 po návrate dvoch futbalových nadšencov z Veľkej Británii. Ako fanúšikov futbalového klubu Chelsea nás už počas 8-ročného pracovného života v Londýne kontaktovalo veľa ľudí so žiadosťami o zabezpečenie vstupeniek, ubytovania, prehliadok mesta a leteniek. Fanúšikovia futbalu cez nás navštívili významné podujatia vrátane Majstrovstiev Európy vo Francúzsku, Majstrovstiev sveta v Brazílii a každoročného finále Ligy majstrov.  Spustili sme aj web Sportovysen.sk na ktorom ponúkame zájazdy na ďalšie športové podujatia. Naši klienti cestovali s nami na zápasy do USA na zápasy NHL a NBA, na tenisové zájazdy do Austrálie, zájazdy na Tour de France, Formulu 1 v Abu Dhabi atď. Od roku 2017 sme členom SACKA.

www.futbalovysen.sk