Čo sú B2B matchmakingové podujatia a prečo by ste ich mali navštevovať?

Pomáhajú firmám a podnikateľom nadväzovať zmysluplné obchodné partnerstvá so zahraničnými firmami počas cieleného networkingu. Ako môžu tieto podujatia pomôcť v podnikaní aj vám?

Kooperačné podujatia, B2B stretnutia, matchmakingové podujatia, názvov je viacero, no všetky majú rovnaký význam a spája ich jeden cieľ. Predstavte si, že ste účastníkom konferencie. Radi by ste rozšírili svoju sieť kontaktov, prípadne rovno do firmy doniesli nového klienta. Počas prednášok na to nie je priestor a cez prestávky toho zväčša nestihnete toľko, ako ste si predsavzali. Tieto problémy riešia B2B matchmakingové podujatia, ktoré vytvárajú priestor práve na takéto aktivity.

Ako to prebieha?

Podujatia realizované v rámci Enterprise Europe Network (o tom čo je sieť EEN si môžete prečítať tu) sú organizované partnerskými organizáciami po celom svete. O aktuálnych podujatiach vás môže informovať lokálny partner, ako je aj Slovak Business Agency, alebo môžete sledovať prehľad podujatí na webe EEN.

Podujatí je množstvo a sú zamerané na rôzne oblasti, preto je potrebné si dobre vybrať, aby ste trafili svoje cieľové publikum a zvýšili tak šance na úspech. Počas posledného ročníka CEE Automotive Supply Chain sa na jednom mieste stretlo vyše 450 účastníkov zo 17 krajín sveta pôsobiacich v automobilovom priemysle. Firmy a podnikateľov pôsobiacich v IT oblasti sme spojili počas ITAPA Online Matchmaking. Organizujeme  a spoluorganizujeme pre vás desiatky takýchto podujatí ročne, takže výber je naozaj široký. Ak medzi podujatiami EEN nájdete také, ktoré vás zaujme, no nie sme jeho spoluorganizátorom, jednoducho nám dajte vedieť na een@sbagency.sk a my sa staneme vašou „support office“ pre tento event.

Ak je pre vás relevantných viacero podujatí, môžete sa prihlásiť na všetky, v počte navštívených podujatí nie je žiadne obmedzenie. Registrácia najčastejšie prebieha prostredníctvom online platformy (b2match), kde si jednoducho vytvoríte profil spoločnosti. Po schválení registrácie sa môžete pustiť do plánovania stretnutí. Zo zoznamu účastníkov si vyberiete kontakty, s ktorými by ste si radi dohodli 1:1 mítingy a pošlete im žiadosti priamo cez platformu alebo vám žiadosť pošle protistrana. Obaja môžete toto stretnutie potvrdiť alebo zamietnuť, prípadne si cez chat alebo email dohodnúť ďalšie podrobnosti. Keď príde deň D, jednoducho prídete na stretnutie či už na miesto podujatia, alebo ak ide o virtuálne podujatie, pripojíte sa online.

V prípade online podujatí je to ešte jednoduchšie. Vypadáva totiž potreba vycestovať a s tým spojené časové a finančné náklady.

Krok za krokom_EEN_A5-page-001.jpg

Aké sú výhody?

Bilaterálne stretnutia sú skvelou príležitosťou, ako v krátkom čase urobiť prvý krok k novej obchodnej spolupráci. Na jednom mieste totiž nájdete ľudí z rôznych kútov sveta, ktorí sa na podujatie prihlásili s rovnakým zámerom ako vy – nadviazať nové medzinárodné obchodné partnerstvá, odprezentovať svoju značku alebo produkt zahraničným firmám na osobných 1:1 stretnutiach, rozšíriť svoju sieť kontaktov a vytvoriť silné zázemie pre budúce cezhraničné spolupráce.

Ďalším dôvodom prečo navštevovať podujatia organizované pod hlavičkou EEN je ten, že registrácia a účasť na nich je väčšinou bezplatná, prípadne za zvýhodnený poplatok, keďže projekt je spolufinancovaný zo zdrojov Európskej komisie.

Stačí sa registrovať, vyplniť profil, pripraviť si krátke predstavenie firmy a prísť na stretnutie. Ak chcete dostávať informácie o novinkách zaregistrujte sa na https://www.een.sk/user/register .

Náš tip: pri registrácii označte Slovak Business Agency ako svoj „support office“, ak by ste mali problémy s registráciou alebo mali nejaké otázky budeme vám asistovať.

male logo.jpg