• 27. mája 2025
  • Horizontálna podpora malého a stredného podnikania

Odborné podujatie: AI bez „hajpu“

Výzva na predkladanie Žiadostí o poskytnutie pomoci formou Skupinového poradenstva – Odborné podujatie

Umelá inteligencia je všade. No oplatí sa do nej investovať? Čakajú vás inšpiratívne prezentácie a diskusie s AI expertmi, ktorí vám ukážu praktické využitie umelej inteligencie pre potreby vášho podnikania. Podujatie je určené tým, ktorí hľadajú praktické a zrozumiteľné odpovede o AI bez zbytočného „hajpu“.  


KEDY?

25. 6. 2025 v čase od 09:15 do 14:00 hod.

KDE?

Hybridné podujatie:

  1. Fyzická účasť: Slovak Business Agency, Trnavská cesta 100, Bratislava
  2. Online účasť: Webex


Čo vás čaká:

09.15-09.30 

  • registrácia


9.30 – 10.00

  • Porovnanie AI pre osobnú produktivitu a automatizované scenáre
  • Rozdiel medzi Copilot a ChatGPT
  • Možnosti platformných Microsoft AI služieb
  • Reálne scenáre využitia AI v praxi

Ondřej Kužela - Digitalization & AI Business Lead v spoločnosti Seyfor, má na starosti digitalizáciu procesov a využitie AI u zákazníkov. V minulosti pracoval i v spoločnosti Microsoft, kde bol zodpovedný za technologicko-strategický rozvoj časti najväčších zákazníkov v Českej republike a na Slovensku. Tiež pôsobil na konzultantských pozíciách pre najväčšie firmy v ČR. Už takmer 10 rokov sa zaujíma o umelú inteligenciu a digitalizáciu procesov.

 

10.00 – 10.30

  • Ako AI mení svet obchodu a čo to znamená pre vašu firmu

  • Ako rozpoznať nové obchodné príležitosti a získat konkurenčnú výhodu
  • Ako si vytvoriť sieť virtuálnych spolupracovníkov a delegovať rutinné úlohy
  • Ako efektívne vybrať a implementovať AI nástroje do praxe

Filip Dřímalkaodborník na digitálne inovácie a ich zavádzanie do firiem. Založil projekty Digiskills, Aibility (ex-Digitask) alebo nowork.ai, ktoré rozvíjajú zručnosti v stovkách firiem a u desiatok tisíc ľudí v Čechách, ako aj v zahraničí. Je autorom mnohých inovácií, ktoré dnes slúžia ako základ vzdelávacích a rozvojových programov vo významých českých firmách. Napísal prvú českú knihu o digitálnej transformácii a bestseller pojednávajúci o budúcnosti práce v dobe umelej inteligencie. Filip je víťazom LIGS Awards za inovatívne projekty v oblasti vzdelávania dospelých a je vyľadávaným speakrom na konferenciách, vrátane prestížnych akcií ako TEDx.


10.30 – 11.10

  • AI Act - kto má povinnosti a kto nie a na čo si dať pozor už dnes
  • Príklady v praxi – čo sa vás naozaj týka
  • Kľúčové prvky AI Act – prehľad bez právničiny

Róbert Gašparovič - advokát HAVEL & PARTNERS. Špecializuje sa na oblasti IT práva, AI, práva duševného vlastníctva, médií a telekomunikácií, práva ochrany osobných údajov, e-commerce, obchodných záväzkových vzťahov, reklamy či ochrany spotrebiteľa. Zároveň je predsedom správnej rady slovenskej AI Asociácie - ASAI.

 

11.10 -11.50

  • Čo musím mať ako firma pripravené pre implementáciu AI
  • Čo všetko sa dá zdigitalizovať a kedy má zmysel zaoberať sa AI
  • autonómne a semiautonómne firmy

Milan Oselský – Partner & Board Member v spoločnosti Xolution Robots. Výkonný manažér s viac ako 15-ročnou praxou v oblasti umelej inteligencie, digitálnej transformácie a prevádzkového riadenia. Úspešne vybudoval a rozšíril medzinárodné dodávateľské centrá vrátane rozvoja nearshore pobočky z nuly na viac ako 120 zamestnancov. Má skúsenosti v riadení inovácií prostredníctvom AI orchestrácie a optimalizácie procesov. Je spoluzakladateľom viacerých startupov. Bodom jeho záujmu je aj Python. Nie ten kódovací - ten skutočný. Je totiž tiež herpetológ.

 

12.00 – 12.40

  • AI ako komodita a nová zručnosť
  • Vytvorenie nových príjmových tokov pomocou AI
  • Ako finančne ohodnotiť nasadenie AI

Lukáš Csóka - riaditeľ pre AI v poprednej poisťovacej spoločnosti Swiss Re, kde vedie strategický vývoj a nasadzovanie AI riešení naprieč celou firmou. Vďaka silnému základu v dátovej vede, softvérovom inžinierstve a globálnom manažmente prepája technológie s biznisom a prináša inovatívne riešenia s reálnym dopadom. Zameriava sa na využitie umelej inteligencie na zlepšenie rozhodovania, optimalizáciu procesov a tvorbu novej hodnoty pre klientov a partnerov. Lukáš je zanietený pre zodpovedné používanie AI a budovanie vysoko výkonných tímov, ktoré posúvajú hranice možného v poisťovníctve.

 

12.40 – 13.20

  • Je digitálny mindset kľúčom k úspechu v dobe transformácie?
  • Ako môžu malé firmy prežiť veľkú zmenu a získať náskok?
  • Aké sú najväčšie klamstvá o AI v malých a stredných firmách?

Marcela Havrilová - zakladateľka Future Skills Hub, expertka na digitálnu transformáciu a zručnosti budúcnosti. Bývalá Education Lead v Microsoft pre ČR a SR s 30+ rokmi skúseností. Transformuje a spája vzdelávanie, biznis a vládny sektor. Špecializuje sa na digitálne myslenie, transformáciu vzdelávania a upskilling. Je mentorkou, konzultantkou a odbornou garantkou v oblastiach upskillingových stratégií, transformácie vzdelávania, verejnej správy, leadershipu v meniacom sa svete práce. Ako biznis networkerka spája ľudí a rôzne podnikateľské oblasti, pomáha im identifikovať a vytvárať nové obchodné príležitosti.  

 

13.20 -

  • networking


Ukončenie registrácie: 20. 6. 2025 do 12:00 hod.

Účasť je bezplatná. Počet fyzických miest je limitovaný. Záznam neposkytujeme.


PRE KOHO JE VÝZVA URČENÁ:

ZÁKLADNÉ PODMIENKY – PODNIKATELIA: 

Subjekty, ktoré spĺňajú definíciu MSP a sú podnikateľmi podľa ustanovenia § 2 odsek 2 obchodného zákonníka, založenými a existujúcimi podľa práva Slovenskej republiky, so sídlom a/alebo miestom podnikania na území Slovenskej republiky.

Za jeden podnikateľský subjekt môžu byť prihlásené a zúčastniť sa Odborného podujatia max. 2 osoby, ktorých mená a e-mailové adresy sa uvedú v prihláške (žiadosti). 

Podnikateľský subjekt musí spĺňať všetky podmienky stanovené Schémou minimálnej pomoci na horizontálnu podporu malého a stredného podnikania v SR z prostriedkov Programu Slovensko 2021-2027, touto výzvou a/alebo Žiadosťou o poskytnutie pomoci formou Skupinového poradenstva – Podujatia pre širšiu cieľovú skupinu.

V žiadosti si, prosím, vyberte aký typ účasti na podujatí preferujete. Vaša účasť fyzickou formou bude, z kapacitných dôvodov, potvrdená Slovak Business Agency.


POSTUP PODÁVANIA ŽIADOSTÍ:

Z dôvodu aktualizácie webovej stránky www.npc.sk je z technických príčin dočasne možné sa prihlásiť na Odborné podujatie len prostredníctvom zaslania Žiadosti o poskytnutie pomoci formou Skupinového poradenstva – Odborné podujatie spolu s Vyhlásením o splnení podmienok poskytnutia pomoci a s Vyhlásením a Súhlasom k spracúvaniu osobných údajov na mailovú adresu: podujatie.poradenstvo@sbagency.sk, a to do 20. 6. 2025 do 12:00 hod. Žiadosti zaslané po tomto termíne nebudú akceptované. Dokumenty, ktoré je potrebné vyplniť k podujatiu, nájdete nižšie v sekcii "Dokumenty na stiahnutie".

Žiadateľ má možnosť vybrať si z dvoch alternatív doručenia dokumentov a podpisovania originálov:

  • elektronické originály podpísané kvalifikovaným (zaručeným) elektronickým podpisom (KEP): ak sú súbory väčšie ako 4 MB, skomprimujte ich pred podpisom napr. prostredníctvom programu pdf24 a odošlite na email: podujatie.poradenstvo@sbagency.sk
  • listinné originály podpísané fyzicky: je potrebné ich doručiť do SBA v Bratislave osobne alebo poslať poštou: Slovak Business Agency, Trnavská cesta 100, 821 01 Bratislava.


DOKUMENTY NA STIAHNUTIE:

button-KPZ.png

Implementačný manuál

Návod na inštaláciu čítačky OP pre KEP

Návod na používanie KEP

KONTAKT: podujatie.poradenstvo@sbagency.sk alebo  +421 2 20363224, +421 2 20363324

 

Ďalšie informácie o poskytovanej službe sú uvedené aj v Implementačnom manuáli.

Podnikateľom je pomoc vo forme Odborného podujatia poskytovaná prostredníctvom Schémy minimálnej pomoci na horizontálnu podporu malého a stredného podnikania v SR prostriedkov Programu Slovensko 2021-2027, kde sa nachádzajú aj bližšie informácie o podmienkach potrebných pre zúčastnenie sa služby. 

V rámci tejto výzvy je pomoc poskytovaná v zmysle zákona č. 358/2015 Z. z. o úprave niektorých vzťahov v oblasti štátnej pomoci a minimálnej pomoci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o štátnej pomoci) (ďalej len „Zákon o štátnej pomoci“).

 

Informácie o povinnostiach MSP súvisiacich s pomocou nájdete na https://www.antimon.gov.sk/statna-pomoc/?csrt=17370155023504250866. Viac informácií o evidencii a monitorovaní poskytnutej pomoci (IS SEMP), kde bude zaznamenaná aj skutočná výška pomoci poskytnutá prijímateľovi na základe tejto výzvy, je k dispozícii na webovom sídle https://semp.kti2dc.sk/.

 

Skupinové poradenstvo sa organizuje v rámci Národného projektu Horizontálna podpora malého a stredného podnikania spolufinancovaného Európskou úniou v rámci Programu Slovensko.